W Kędzierzynie-Koźlu miało miejsce oszustwo, w którego wyniku 36-letnia mieszkanka miasta straciła swoje oszczędności. Przypadek ten pokazuje rosnące zagrożenie, jakie stwarzają oszuści podszywający się pod pracowników banków. Kobieta, myśląc, że rozmawia z konsultantem, podała 25 kodów BLIK, co zakończyło się utratą ponad 15 tysięcy złotych. Policja apeluje o czujność i ostrożność w podobnych sytuacjach.
Do Komendy Powiatowej Policji zgłosiła się kobieta, która stała się ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. Początkowo telefon z nieznanego numeru odebrała osoba podająca się za pracownicę banku, która zaniepokoiła ją informacją o rzekomo złożonym wniosku kredytowym. 36-latka, nie składając żadnego takiego wniosku, została zapewniona o konieczności skontaktowania się z przedstawicielem „wydziału bezpieczeństwa banku”.
Niedługo później kolejny telefon przekazał jej dalsze informacje – tym razem od konsultantki rzekomego działu bezpieczeństwa. W trakcie rozmowy oszustka przekonywała, że na koncie kobiety zachodzi niebezpieczeństwo, a aby je chronić, należy szybko przelać pieniądze na tzw. konto techniczne. Niestety, kobieta uwierzyła w te kłamstwa, co doprowadziło do przekazania danych do bankowości elektronicznej oraz 25 kodów BLIK. Całość zakończyła się utratą oszczędności, a numer od którego dzwoniono, stał się nieaktywny, gdy kobieta próbowała podjąć dalszy kontakt z oszustką.
Warto przypomnieć, że pracownicy instytucji finansowych nigdy nie proszą o podanie haseł, loginów ani kodów BLIK. Rekomenduje się nie instalowanie aplikacji ani klikania w linki otrzymane w telefonie czy e-mailu. W razie wątpliwości należy samodzielnie skontaktować się z bankiem, a w przypadku trudności ze zidentyfikowaniem rozmówcy – zgłosić sprawę policji. Tylko poprzez ostrożność i rozwagę można zapobiec takim zdarzeniom w przyszłości.
Źródło: Policja Kędzierzyn-Koźle
Oceń: Uważaj na oszustów – metoda „na pracownika banku” atakuje w Kędzierzynie-Koźlu
Zobacz Także